Драги родитељи, oво је потпуно иновативна и аутентична књига која ће красити библиотеку Вашег дома и којој ћете се често и радо враћати.
Значај читања са дететом у раном узрасту је вишеструк, поред тога што развијају љубав према читању, они богате свој вокабулар, постају елоквентнији, сигурнији у себе и блискији са Вама због заједничког времена посвећеног баш њима.
Књига је јединствена за свако дете јер садржај зависи од гласова, односно слова која чине њихова имена. Потрага за словима је уједно и авантура која носи васпитну поруку да се до циља долази трудом и сазнавањем, али и развија хуманост јер у књизи деца добијају помоћ онда када је и пружају разним животињама, појавама или бајковитим бићима. Једна песмица је пут до једног слова. Kод млађег узраста када дете освоји слово, пробајте да га подстакнете да се сети што више речи које почињу тим словом, код деце предшколског узраста задатак можете проширити тако што ће поред наведеног, то слово написати и украсити. На тај начин, кроз игру и захваљујући дивним илустрацијама, деца ће упамтити како се слова пишу и стварати асоцијације (слово – реч).
Ова књига подстиче развој памћења, пажње, језика и правилног говора код деце. Свака песма садржи непознате речи, па је задатак родитеља да млађем узрасту објасни значење речи, а старијем помогне да нађе синониме (речи истог значења) и/или само покуша да дефинише значење непознатих речи.
Песме су и образовног карактера, па ће деца имати прилику да сазнају различите занимљиве чињенице о планетема, шта је то ехо или ко је то љиљак, а ко имапала? Зашто су аждаје тужне? Зашто бабарога свако вече штуца? Садржај је језички веома богат баш због одабира разноврсних и не тако честих речи. Охрабрите децу да Вам постављају питања, али и помозите им да открију шта значи „дичити се”, „бити пун гнева” или „кројити свој пут”. Многа деца ће обогатити воклабулар новим придевима попут плах, вичан, марљив, хитар, голем и многим другим.
За децу школског узраста садржај је препоручљив како за вежбу читања, тако и за препричавање прочитаног – претварање песмица у причу. Значајно је и учење стихова и риме, што им неће пасти тешко захваљујући занимљивом садржају праћеном живописним сликама. Деца која имају богатији речник имају боља постигнућа у школском узрасту, деца са којима се чита и ради у предшколском периоду брже овладају вештином читања, самосталнија су и брже уче.
Уложите своје време у рани развој детета и обогатите га одабиром драгоцених књига попут „Словолова“.
Причање прича деци је широко заступљена пракса и познато је да има вишеструке бенефите. Са једне стране то је начин да се деци пренесу важна културно-историјска знања, друштвене норме и моралне поруке. Са друге стране та пракса доприноси и когнитивном развоју детета. Kроз приче, деца усвајају језик, проширују свој вокабулар и унапређују вештине комуникације. Деца којима се читају приче развијају софистициранију структуру језика, усвајају више информација, развијају меморију и показују више интересовања да и сама науче да читају.
Значајна одлика књиге коју нуде Словоловци је та што је дете главни јунак приче чиме се подстиче активно учешће детета у тој причи. Kада се дете активно укључује у причу, када је оживљава кроз игру, преузимајући улоге јунака, уместо да пасивно прима садржај који му се преноси, оно у свом уму лакше реконструише причу у повезан низ слика и догађаја, стварајући унутрашњу репрезентацију целокупне приче, насупрот једноставне представе појединачних догађаја у причи. На тај начин дете боље разуме саму структуру приче, што води бољем разумевању значења приче и уопштено бољем развоју језика. Деца користе приче да би лакше разумела како свет функционише и осмислила слику о себи самима, што је процес који може бити додатно подстакнут кроз личну укљученост у причу.
Проживљавајући авантуре из прича деца у имагинацији испробавају различите моделе понашања који су тренутно ван домета њиховог развоја и искуства, што води развоју креативности, али и бољем разумевању последица појединих акција. То доприноси усвајању социјалних и морално-етичких норми и учењу различитих образаца емоционалног реаговања. Песме Словоловаца обилују порукама о кооперацији, љубазности и спремности да се помогне другоме, у појединим примерима чак и пркосећи широко заступљеним стереотипима (на пример, Бабарога је неко ко жели да се дружи, али је погрешно схваћена) што може водити развоју алтруизма, емпатије, али и критичког мишљења.
Додатна предност прича Словоловаца је та што имају облик песмица. Деца лакше усвајају и памте садржаје који имају облик риме од оних који имају прозни облик, те ће ове приче бити пријемчиве и за малишане доста млађих узраста.